IAB Europe
- IAB Europe Competitive Tender & Request for Proposals (RFP) – AdEx Benchmark and European Programmatic Market Sizing studies ((evt. nur für Mitglieder))
- Interact 2019: Enter the MIXX Awards Europe 2019
- IAB Europe Research Awards Entry Form
- Stating Facts: OpenRTB and GDPR. The Two Do Work Together!
- Member white paper: Cracking the Programmatic Conundrum (by Freewheel)
- Member research: Driving strong business growth through data-driven marketing transformation (research from Boston Consulting Group, commissioned by google)
- Member blog: Digital advertising opportunities for 2019
IAB UK
- Measuring Digital Advertising in a Multi-Media Context – A Guide and a Toolkit
BVDW
- BVDW publiziert acht Leitlinien zum Umgang mit künstlicher Intelligenz
- BVDW-Leitfaden: KPIs im Content Marketing
- Neuer Leitfaden zeigt Marketern und Händlern, wie Kunden von „Mobile to Store“ gelangen
- Online Vermarkter Kreis (OVK) im BVDW: Digitale Werbung konnte 2018 um sieben Prozent zulegen
- First-Price-Auktionen vs. Second-Price: BVDW erklärt die Vor- und Nachteile aller Auktionslogiken im Programmatic Advertising
- Deutscher Digital Award 2019: Das sind die Kategorien und so reicht ihr ein
- Digital Trends 2019-Umfrage: Künstliche Intelligenz und Datenschutzregulierung