Lesen Sie hier die aktuellen News aus den Märkten.
INTERNATIONALE IAB NEWS
IAB Europe
- Neueste Studien zu Data-driven advertising in Europa
- Europe online: an experience driven by advertising
- The economic value of data-driven advertising
- The economic contribution of digital advertising in Europe
- Video: The Privacy Debate – Preparing for GDPR: Embracing the inevitable regulations / dmexco 2017
IAB US:
- New Ad Portfolio
- IAB Tech Lab Open Measurement initiative aims to solve the industry’s mobile app viewability challenges
- Blockchain for Advertising
BVDW
- Webradiomonitor 2017: Webradio und Audio etablieren sich im Online-Werbemarkt
- Studie: Unübersichtlichkeit erschwert Auswahl digitaler Dienstleister
- BVDW empfiehlt eindeutige Kennzeichnung im Influencer Marketing
STUDIEN & REPORTS
- Media Use Index (MUI)
- Medien der Zukunft 2020
- Zenith Forecast: Werbeausgaben wachsen in der Schweiz weniger dynamisch als global (aus Horizont)
- comScore Opens Global Access to free viewability measurement
- Forrester Studie : The Next Wave Of Digital Marketing Is Predictive
- YouTube touts effectiveness of six-second ads (aus Business Insider)
- Ad industry groups rail against Apple’s new cookie-blocking solution in Safari 11 (aus Marketingland)
WEITERE NEWS AUS DER DIGITALEN WERBEWELT
- Falls Sie den Event verpasst haben:
dmexco 2017 Das grosse Special zur Digitalmesse in Köln (aus Horizont)