Lesen Sie hier die aktuellen News aus den Märkten.
INTERNATIONALE IAB NEWS
IAB Europe
- Bitte teilnehmen an der IAB Europe Survey «Attitudes towards Digital Video Advertising»: Deadline ist am 17. November 2017!
- European Parliament Committee’s approach on ePrivacy would harm European media and citizens
- European Parliament positions itself against the ad-supported internet: IAB Europe regrets the European Parliament’s decision to approve the controversial and extreme report on the proposed ePrivacy Regulation.
- Working Paper on the Definition of Personal Data
- IAB Europe publishes guidance to drive transparency in digital advertising supply chain: The Transparency Guide has the aim of improving transparency in the digital advertising supply chain in the areas of data, cost and inventory source.
- Likeabadmovie-Kampagne gegen EPrivacy Regulations. Die Filme zeigen die negative Konsequenzen der geplanten E-Privacy-Verordnungen auf das tägliche Leben der EU-Bürger. Initiatoren sind diverse europäische Verbände, u.a. die IAB Europe.
- What does GDPR compliance mean and how to get started? Webinar Video (Improve Digital)
BVDW:
- Neues BVDW-Papier belegt: Radio wird zu Audio, und bald heißt es: Voice first
- Coalition for Better Ads: BVDW und OWM fordern «European Chapter». Der offene Brief ist eine Stellungnahme und ein Gegenvorschlag zum «Better Ads Experience Program» der US-amerikanischen Verbände 4 A’s, ANA und IAB US.
IAB UK
- IAB UK launches „IAB Gold Standard“ to clean up online advertising
IAB US:
- IAB Tech Lab Open Measurement initiative aims to solve the industry’s mobile app viewability challenges
STUDIEN & REPORTS
- PWC StudieStudie «Swiss Entertainment & Media Outlook 2017-2021»: User Experience als Schlüssel zum Erfolg
- Zenith Mobile Advertising Forecast: Smartphone penetration to reach 66% in 2018
- Studie von Forbes und Criteo: The Commerce Data Opportunity: How Collaboration Levels the Retail Playing Field
- Emarketer Report: Artificial Intelligence for Marketers 2018: Finding value beyond the hype
- Aktueller Viewability Benchmark Report von Meetrics (Q3/2017): Steigerung der Viewability-Raten bei Display und Video Ads
WEITERE NEWS AUS DER DIGITALEN WERBEWELT
- Why AI Is Happening Now: It’s still early days for adoption (aus Emarketer)
- GDPR Makes Publishers Vulnerable If They Fail To Prepare